Elevii clasei a IV-a C, de la Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu’’ Ştei, coordonaţi de profesorii Adriana Colda , Gabriel Vancea şi Raluca Jude, au ,,cãlãtorit’’ într-o frumoasã poveste intitulatã “Treasure Hunt”, iar platforma eTwinning le-a oferit mijloacele necesare pentru gãsi parteneri tocmai la Roma, în Italia, la Scuola Statale ICS ,,Via Trionfale’’ di Roma – Plesso Primaria ’’Assarotti’’, Roma.
Aşa a început aceastã minunatã poveste, care i-a ţinut implicaţi pe elevi şi dornici de noi aventuri, prin dorinţa arzãtoare de a găsi comoara, atât de râvnitã de către copiii din ambele tabere.Poate vă întrebaţi în ce constă comoara? În experienţe plăcute de viaţă şi în sentimentul lucrului bine făcut. Pânã acum elevii şcolilor partenere au descoperit indiciile şi au creat jocuri noi, printre care enumerăm: Carrom – joc din India antică; Senet- joc din Egiptul antic; Go Around Europa – cunoaşterea tărilor din Europa şi exersarea limbii engleze; jocul lui Ur – Mesopotamia; Tangram – China şi Cele şapte minuni ale lumii antice. În aceastã perioadã elevii, Ryana Badea, Mara Boc, Vlad Bucătaru, Mihai Bulza, Mario Burtă, Dana Bursaşiu, Bogdan Ciuciu, Miruna Chira, Raluca Coroiu, Nadia Costinaş, Giulia Crişan, Larisa Cuc, Emanuela Gavra, Romina Gabor, Rareş Georgescu, Mario Grigore, Teodor Guţ, Carina Haidu, Izabela Indrei, Cristina Pantea, Andrei Petrehele, Cătălina Stan, Patricia Szarvadi, Rebeca Tuduce, Andrei Vesa, studiază evenimente despre trecutul istoric al poporului nostru şi despre necesitatea cunoaşterii trecutului istoric pentru înţelegerea prezentului şi gândirea viitorului. Titlul care i-a unit, din nou, într-o ultimã încercare, este: Roma, de la cetate la Imperiu. De asemenea tema se studiază în cadrul orei de istorie, prin crearea celei mai lungi cărţi din istoria clasei lor, cu ajutorul mijloacelelor on-line, dar şi prin intermediul activitãţilor extraşcolare desfãsurate şi în curs de desfãşurare. La finalul proiectului vor fi expuse produsele obţinute în faţa colegilor din şcoală şi îi vom informa despre aventura trăită, oferindu-le mici surprize. Miercuri, 26 noiembrie, de exemplu, la masa lui Traian, împăratul Imperiului Roman, atât dacii cât şi romanii au primit noi indicii despre o posibilã comoară. Indiciile i-au fãcut pe strãmoşii noştri sã cerceteze zona, sã gãseascã locul comorii. De aici, a fost doar un pas pânã la dezgroparea izvoarelor istorice scrise şi nescrise. Apoi, toate grupele, au fugit la CDI, pentru a cãuta informaţiile necesare pentru desluşirea misterului. Prof. Gabriel Vancea, folosindu-se de cunoştintele sale, i-a informat pe elevi de vechimea pãmântului colectat, pentru stabilirea timpului şi le-a pregãtit o interesantã prezentare power-point , pe care au urmãrit-o cu bucurie, spontaneitate şi o manifestare pozitivã vizavi de aspectul cognitiv şi comportamental. În urma corelării izvoarelor istorice, elevii “vânãtorii de comori”au reuşit să descopere Cele şapte minuni ale lumii antice şi cu siguranţă vor primi comoara, adicã jocul cu acelaşi nume creat de partenerii de la Roma, dar la finalul proiectului. Joi, 27 noiembrie, datorită nemulţumirilor create în rândul strãmoşilor noştri, curtea şcolii a devenit ,,câmpul de bătălie’’, în care au luptat dacii şi romanii prin: tracţiuni, împingeri, luarea stindardului şi cel mai bun ţintaş, iar îndemnul final al activităţii “Câştigã cine poate!” a fost momentul decisiv după fluierul prof. Raluca Jude. ,,Elevii clasei au reuşit sã câştige Certificatul de Calitate Naţional eTwinning şi aşteptăm ca şi partenerii noştri sã obţină aceastã recompensã a muncii depuse, iar apoi să fim nominalizaţi pentru premiile europene eTwinning, o recunoaştere internaţională a calităţii procesului instructiv- educativ. În calitate de ambasador eTwinning , eu –dascãlul şi el- “Mãria Sa, Copilul” vă invit sã descoperiţi beneficiile proiectelor eTwinning’’, a afirmat prof. Adriana Colda, coordonatoarea acestei activităţi.
Ionel POPA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam