Zona Metropolitană Oradea a depus ieri, 10 iunie 2015, la sediul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din București, documentația aferentă ,,Studiului de Fezabilitate pentru construcția unui tronson din inelul de centură metropolitan care face legătura între intersecția sens giratoriu Calea Sântandreiului cu Str.O.Densușianu – Drumul European 60 (DN1) și Drumul Județean 190, pe teritoriul municipiului Oradea, comuna Sântandrei și comuna Borș.
Studiul de fezabilitate a fost realizat de SEARCH Corporation SRL, în vederea construirii unui tronson din inelul de centură metropolitan, care va face legătura între sensul giratoriu Calea Sântandreiului cu str. O. Densușianu – Drumul European 60 (DN1) și Drumul Județean 190.
Tronsonul va traversa municipiul Oradea, comuna Sântandrei și comuna Borș. Drumul va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens), un separator de circulație, 2 poduri și 5 pasaje, 2 intersecții la nivel și o intersecție denivelată. Lungimea tronsonului va fi de 9,65 km.
„Am predat studiul de fezabilitate Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi, în vederea finanțării acestui proiect în perioada următoare, în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Realizarea acestui drum este vitală. În lipsa acestuia, legătura orașului cu autostrada ar trebui să se facă prin comuna Biharia, fapt care ar presupune gâtuirea circulației rutiere, aglomerarea traficului și poluare. Acest drum are rolul de a deveni un drum rapid de legătură necesar către autostrada Transilvania”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 85 milioane euro (cu TVA inclus), iar durata estimată de execuție a investiției este de 15 luni.
„Costurile pe care le suportă municipalitatea sunt doar cele legate de realizarea acestui studiu de fezabilitate, urmând ca realizarea efectivă a lucrărilor să se facă prin Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi”, a completat primarul Ilie Bolojan.
Prin realizarea acestui drum de legătură către autostrada Transilvania se va devia circulația de tranzit care în prezent se derulează prin oraș, se va fluidiza circulația în zonă, se va scurta timpul de deplasare a autovehiculelor, se va reduce timpul de transport la punctele de destinație prin mărirea vitezelor de circulație și în același timp se vor crea condiții pentru un mediu înconjurător adecvat, prin eliminarea poluării, a zgomotului și a trepidațiilor.
După aprobarea documentației se va demara și procedura de licitație, în așa fel încât lucrările la centură să se deruleze paralel cu lucrările la autostradă și ambele proiecte să fie funcționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam