1. La achizitionarea produselor alimentare specifice sarbatorilor de iarna
• Pentru produsele neambalate (carne, peste, produse lactate, produse de patiserie şi cofetărie proaspete, etc) analizati aspectul produsului : culoare, miros, consistenta, etc. Acestea trebuie sa fie cele specifice produselor, nefiind admise modificari de nici un fel; Verificati existenta pe carne a stampilelor de verificare sanitar veterinara;
• Urmariti modul de expunere : comerciantul trebuie sa asigure temperatura optimă de păstrare si sa respecte regulile privind vecinatatea produselor; verificati daca este respectata temperatura la care este depozitat/expus la vanzare produsul alimentar ales de dumneavoastra ( temperatura mentionata de producator pe eticheta ce insoteste produsul trebuie sa coincida cu temperatura la care este expus la comercializare produsul achizitionat);
• atunci cand cumparati produse alimentare, acordati atentie deosebita asupra modului de prezentare a ambalajului; in cazul in care ambalajul este bombat, prezinta deformari sau este rupt inseamna ca produsul nu mai prezinta deplina siguranta pentru consumator, evitati sa achizitionati astfel de produse;
• nu recongelati un produs alimentar dupa ce acesta a fost decongelat, daca producatorul interzice acesta actiune ( prin mentionare pe eticheta);
• Refuzati produsele pentru care aveti indoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare;
• Verificati cu atentie data durabilitatii minimale, data limita de consum a produselor (termen de valabilitate) si refuzati produsele care prezinta termenul de valabilitate modificat, sters sau depăsit;
• La cumpararea produselor solicitati si pastrati bonul de casa pentru a putea proba in cazul in care doriti sa reclamati calitatea/siguranta unui produs ;
• va atragem atentia asupra legumelor si fructelor comercializate in cadrul pietelor in spatii deschise unde temperatura mediului ambiant foarte scazuta afecteaza calitatea produselor (deshidratare, accelerarea procesului de alterare, ofilirea verdeturilor etc);
• Nu cumparati produse alimentare de la persoane si din locuri neautorizate (ex statii de tramvai); comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si riscati sa achizitionati un produs neconform sau chiar nesigur care va poate afecta sanatatea. Totodata, nu va poate elibera bon de casa cu care sa justificati tranzactia comerciala in cazul unei eventuale reclamatii.

2. La achizitionarea jucariilor

• Cumparati jucarii numai din magazine si/sau raioane specializate, unde se elibereaza documente de cumparare (factura, bon fiscal, chitanta fiscala), de care veti avea nevoie in cazul unei eventuale reclamatii;
• verificati existenta marcajului CE care conduce la supozitia ca produsul este sigur, conform legislatiei in vigoare si existenta denumirii si a coordonatelor sediului producatorului, importatorului sau reprezentantului autorizat;
• alegeti jucarii specifice varstei copilului si nu adresate altei categorii de varsta;
• verificati existenta instructiunilor de utilizare si a avertismentelor specifice, acestea trebuie sa fie traduse in limba romana;
• evitati achizitionarea jucariilor care au muchii taioase, piese usor detasabile (de dimensiuni mici – care pot fi inghitite sau din materiale textile/par – ce pot produce sufocare);
• nu achizitionati jucarii care contin elemente detasabile (magneti permanenti) sau sunt constituite numai din magneti permanenti ce ar putea fi inghititi, pentru copii cu varsta sub cea indicata de producator, etc;
• la jucariile alimentate electric: daca sunt bransate direct la retea, verificati starea cablului si prizelor; daca jucaria utilizeaza un transformator/redresor, verificati ca acesta sa furnizeze o tensiune mai mica de 24 V; este indicat ca parintii sa supravegheze copiii atunci cand se face alimentarea jucariei.

3. La achizitionarea articolelor de imbracaminte si incaltaminte:

• La alegerea articolelor de imbracaminte, verificati eticheta termo-umido-rezistenta cu indicatiile privind intretinerea produsului si respectati aceste instructiuni;
• Verificati intotdeauna compozitia fibroasa a materialului, pentru a face o alegere conform cu nevoile dumneavoastra
• Incercati sa achizitionati articole de imbracaminte din locatii unde vi se asigura conditii pentru a le incerca; Daca renuntati la acest drept, operatorul economic nu este obligat sa va restituie contravaloarea produsului daca acasa constatati ca marimea nu este cea potrivita sau nu vi se potriveste modelul.
• La achizitionarea incaltamintei verificati cu atentie pictogramele care arata materialul partilor componente ale acesteia, sau cereti informatii despre acest lucru vanzatorului; veti evita astfel situatii neplacute precum aceea de a achizitiona incaltaminte recomandata a fi folosita doar pe timp uscat, cum ar fi cea cu talpi din piele sau cu fete cusute, la care exista riscul patrunderii apei in interior;
• Respectati instructiunile producatorului pentru pastrarea, intretinerea, curatarea si utilizarea incaltamintei;

Consumatorii bihoreni pot adresa sesizari si reclamatii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, la telefon 0259431817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/a si prin email la adresele: bihor@opc.ro, reclamatii.bihor@opc.ro.

Comisar sef adjunct ,
Dr. Bura Giani Cătălin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam