În conferința de presă de la finalul săptămânii trecute, primarul Ilie Bolojan a vorbit şi despre proiectele municipiului Oradea care, într-o formă sau alta, depind de Guvernul României. Printre aceste proiecte se numără: construirea de blocuri ANL, Sala Polivalentă de Sport de 5000 de locuri, conectarea orașului la rețeaua europeană de transport rutier și feroviar, transferuri de active de la stat pentru realizarea terminalului intermodal, transferul terenului de 660 m pentru realizarea drumului expres, transferul terenului de la Ministerul Agriculturii pentru realizarea parcului din cartierul Oncea și preluarea unor clădiri.
ANL pentru medicii rezidenți – o soluție pentru ca cei mai buni medici să rămână în Oradea
”Am avut discuții în aceste zile cu conducerea Agenției Naționale de Locuințe, iar situația este următoarea: a fost rezilitat contractul cu firma care a câștigat licitația acum 3 ani de zile, se refac cantitățile și datele pentru organizarea unei noi licitații, care va fi organizată cel mai probabil în luna februarie pentru cele 6 scări de bloc în zona ieșirii înspre Arad, pe partea dreaptă. Noi am mai propus și am mai primit aprobare pentru un bloc pentru medici rezidenți în curtea Spitalului Municipal, unde în spate avem un spațiu suficient, în așa fel încât să oferim condiții bune rezidenților care au ales să își facă rezidențiatul la Oradea. Sper ca pe o parte din ei, pe cei mai buni, să îi convingem că merită să rămână în Oradea”, a spus primarul Ilie Bolojan în cadrul conferinței de presă.
Primăria a finalizat întreaga documentație pentru realizarea Sălii De Sport Polivalentă
Primarul Ilie Bolojan a vorbit în cadrul conferinței de presă și despre proiectul sălii de sport de 5000 de locuri: ”Eu am dus Companiei Naționale de Investiții toate avizele, pentru că Primăria Oradea s-a acupat de avizele pentru această sală de sport. Vom primi în această săptămână și avizul de mediu, iar la finalul săptâmânii în Comisia tehnico-economică a Companiei Naționale de Investiții se va supune aprobării studiul de fezabilitate a acestei săli. Procedura va continua cu Comisia tehnico-economică a Ministerului, Hotărârea de Guvern, după care lucrarea se va scoate la licitație. Din punctul nostru de vedere, am făcut tot ceea ce a ținut de noi: am realizat documentația, studiul de prefezabilitate, am obținut avizele de la toți avizatorii pentru accese și am finalizat studiul de fezabilitate. Dacă totul va fi în regulă, undeva în toamnă ar trebui să înceapă și lucrările la sala de sport”.
Reamintim că Sala de Sport Polivalentă va avea o capacitate de 5000 de locuri, pe un teren aferent de 7,9 ha, cu o suprafață la sol a sălii de 8590 mp. Aici se vor putea organiza competiții interne (handbal, baschet şi volei) și internaționale, congrese, concerte, expoziţii și târguri. O parte din locuri (70%) vor fi fixe pe gradene de beton, o parte (1400) vor fi pe gradene mobile care se pot demonta, acestea din urmă putând fi suplimentate cu circa 800 de locuri pe scaune mobile, la nivelul terenului, în cadrul altor manifestări înafara celor sportive. Înălțimea sălii este de aproximativ 20 de metri, aceasta fiind înălțimea maximă admisă în zonă, dat fiind prezența sălii de sport în vecinătatea aeroportului, respectiv pe strada Ogorului, vizavi de cartierul Europa.
”Dacă va începe lucrarea, când o să vedem prima săpătură, cred că orașul Oradea va trebui să se gândească la un pasaj și în zona Universității, pentru că vă dați seama în momentul în care vor veni sute de mașini acolo vom avea o problemă de acces”, a completat primarul Ilie Bolojan..
Conectarea orașului Oradea la rețeaua europeană de transport rutier și feroviar
Primarul Ilie Bolojan a prezentat ca un obiectiv important al orașului conectarea acestuia la rețeaua europeană de transport rutier și feroviar.
”Avem câteva proiecte majore legate de conectarea orașului Oradea la rețeaua europeană de transport rutier și feroviar. Aceste proiecte sunt ambele pe Programul Operațional Infrastructură Mare, este vorba de fostul Program Sectorial de Transporturi și de Mediu, care acum sunt cumulate. Mai avem două proiecte, e vorba de Autostrada Transilvania, care nu e neapărat proiectul orașului Oradea, e proiectul României, dar avem legătura acestei autostrăzi cu orașul Oradea, e vorba de legătura de la girația de la calea Sântandrei și nodul rutier de pe teritoriul comunei Biharia. Momentan avem o înțelegere verbală cu Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi, care însă va deveni scrisă în perioada următoare. Am avut o discuție cu dl Homor, directorul general al Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi, cu privire la faptul că zona metropolitană Oradea va închide toată această documentație. Noi vom asigura susținerea documențației prin firma care va câștiga licitația până la obținerea finanțării. Proiectul e trecut în liste fără echivoc, trebuie doar să respectăm toate procedurile: analiza cost-beneficiu, studiu de trafic etc. Interesul nostru este să se facă acest proiect în paralel cu lucrările la autostradă, pentru că altfel vom rămâne neconectați. Dacă totul ar fi în regulă, ar trebui să depunem acest proiect în această vară, licitația să aibă loc în parte a doua a anului, iar lucrările să înceapă în toamnă sau cel mai târziu în primăvară”, a spus primarul Ilie Bolojan
Zona Metropolitană Oradea a depus vara lui 2015, la sediul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din București, documentația aferentă ,,Studiului de Fezabilitate pentru construcția unui tronson din inelul de centură metropolitan care face legătura între intersecția sens giratoriu Calea Sântandreiului cu Str.O.Densușianu – Drumul European 60 (DN1) și Drumul Județean 190, pe teritoriul municipiului Oradea, comuna Sântandrei și comuna Borș. Studiul de fezabilitate a fost realizat de SEARCH Corporation SRL, în vederea construirii unui tronson din inelul de centură metropolitan, care va face legătura între sensul giratoriu Calea Sântandreiului cu str. O. Densușianu – Drumul European 60 (DN1) și Drumul Județean 190. Tronsonul va traversa municipiul Oradea, comuna Sântandrei și comuna Borș. Drumul va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens), un separator de circulație, 2 poduri și 5 pasaje, 2 intersecții la nivel și o intersecție denivelată. Lungimea tronsonului va fi de 9,65 km.

Traficul pe calea ferată a scăzut mult în toată România. ”Noi avem și dezavantajul că pentru a te conecta la sistemul de transport european, trebuie să schimbi tot timpul locomotive, pentru că din Ungaria sistemul este electrificat. Acesată electrificare ne-ar ajuta să creștem atractivitatea acestui sistem feroviar, iar bună parte din transportul de mărfuri care azi se realizează rutier, să se mute pe calea ferată. Finalizarea terminalului intermodal de transport în paralel cu această electrificare, ar face ca Oradea să devină unul dintre polii cei mai importanți logistici din partea de vest a României”, a încheiat primarul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam