Oradea beneficiază de prima aplicație din România pentru plata parcării cu cardul, direct de pe telefonul mobil. Este vorba despre amparcat./ro/, o inițiativă gândită și realizată de tapptitude, un studio de dezvoltare de aplicații mobile cu sediul în Cluj-Napoca.

Aplicația poate fi descărcată gratuit și folosită de către orice șofer care folosește un iPhone sau un telefon cu sistem de operare Android.

Amparcat.ro își propune să reinventeze sistemul românesc de plată pentru parcările publice și să ușureze procesul prin care conducătorii auto sunt nevoiți să treacă în fiecare zi. „Traseul” clasic (parchează – caută aparat de plată – plătește – întoarce-te la parcare – lasă biletul de parcare în parbriz) este înlocuit cu parchează- plătește- zâmbește! (motto-ul proiectului).

În Oradea, prin utilizarea aplicației mobile Amparcat.ro, prețul plătit de șoferi pentru o oră de parcare va fi același cu prețul plătit la aparatele de plată publice (2 RON pe oră, cu TVA inclus) și semnificativ mai ieftin decât plata prin SMS (0,5 Euro + TVA pe oră).

Avantaje

Avantajele utilizării acestei aplicații față de metodele clasice de plată a parcării sunt:
• Timp câștigat;
• Instrument inteligent și ușor de folosit, dar și
• Costuri mai reduse pentru plata parcării.

Mai mult, noua aplicație oferă posibilitatea de a prelungi durata de parcare direct de pe telefonul mobil, eliminând astfel grija duratei ticket-ul de parcare și riscul unei amenzi. Ai plătit pentru 30 de minute, dar ți s-a schimbat programul și nu reușești să ajungi înapoi la mașină în timp util? Nicio problemă! Amparcat.ro îți permite să-ți prelungești parcarea atât cât ai nevoie.

De asemenea, folosind sistemul de GPS al telefonului, aplicația îți arată în orice moment unde ai parcat și care e traseul de întoarcere la mașină.

Utilitatea aplicației

Un studiu recent care evaluează evoluția pieței de mobile în România atestă următoarele date:
• 87% din respondenți dețin un smartphone;
• Dintre aceștia, 39% se folosesc de el pentru efectuarea de plăți online;
• Serviciile de tehnologie și IT (în care se încadrează și aplicația Amparcat.ro) disponibile pe mobile ocupă locul 3 în topul satisfacției utilizatorilor, cu un procent de 47%.

„În viitor credem că utilizatorii noștri vor folosi mai des telefonul mobil pentru a plăti pentru serviciile de transport public, de exemplu, decât pentru a iniția un apel telefonic. Motivele pentru care avem un smartphone se schimbă”, spunea Ingo Hofacker, Senior Vice-Președinte pentru Strategie și Management de Produs pentru Telekom Germania.

De aceeași părere este și Gabriel Dombri, Manager de Dezvoltare în tapptitude:
”A plăti servicii cu telefonul mobil este un trend greu de ignorat acum, iar statisticile confirmă acest lucru. În orașele importante din România, dezvoltarea din ultimii ani a adus și o nevoie mai mare de eficiență și de utilizare inteligentă a tehnologiei, astfel încât să economisim timp, nervi și bani. Capacitățile tehnologiilor mobile facilitează aceste trenduri, la fel și amparcat./ro/. Aplicația s-a născut din sesizarea acestor nevoi și din dorința de a veni cu soluții mai inteligente și mai eficiente pentru oamenii care străbat *jungla urbană* în fiecare zi. Până la urmă, utilizarea smartphone-urilor, aceste super-calculatoare care ne ușurează viața cotidiană, devine o normalitate pentru tot mai multă lume, inclusiv în România.”

Obiective post-lansare

După lansarea aplicației în Oradea, pe lista obiectivelor viitoare se regăsesc și alte mari orașe din România, precum: Cluj-Napoca, Arad sau Baia-Mare. Obiectivul final este implementarea proiectului Amparcat.ro la nivel național, astfel încât de acesta să beneficieze un număr cât mai mare de conducători auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam