Primăria Oradea a inaugurat azi, 11 decembrie 2015, Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare, situat pe amplasamentul fostei Piețe Rogerius.
La inaugurare au fost prezenți viceprimarul Mircea Mălan, directorul S.C. Administrația Domeniului Public – dl. Liviu Andrica, directorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din Primăria Oradea – dl. Marius Moș, Manager financiar– d-na Oana Nicula, reprezentantul partenerului maghiar – dl. Gabor Istvan, dar și alți invitați.
Acest centru a fost realizat în cadrul proiectului transfrontalier ”Cooperare Transfrontalieră pentru Dezvoltarea unui Centru de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea și a unui Centru pentru Educație Antreprenorială în municipiul Debrecen”, la care parteneri au fost: Municipiul Oradea (lider de parteneriat) și Camera de Comerț și Industrie Hajdu-Bihar (partener de proiect).
Proiectul a fost finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013, perioada de implementare fiind 01.10.2012 – 31.12.2015. Bugetul aferent investiţiei care i-a revenit Municipiului Oradea a fost în valoare de 6.705.313,40 euro (TVA inclus), din care contribuţia municipiului a fost de 35,22%.
Centrul de afaceri este situat într-o clădire modernă, cu o suprafață de aproape 9000 mp, care poate găzdui un număr de cel puțin 1000 de comercianți. Lucrările au fost executate de asocierea formată din: S.C. Trustul de Instalații, Montaj și Construcții S.A, S.C. Termoline S.R.L și S.C. Grup 4 Instalații S.A.
”Suntem la finalul unui proiect important, un proiect dificil de executat, pentru că se află situat într-o zonă aglomerată între blocuri. Pe timpul lucrărilor, s-a făcut un efort în a găsi variante de mutare a unor zone din fosta Piață Rogerius, a fost nevoie ca lucrările să fie efectuate pe tronsoane, ceea ce invariabil a afectat și ritmul lucrărilor. Lucrările trebuiau finalizate la 30 octombrie 2015, dar pentru că nu au fost finalizate la timp, s-au aplicat penalități de întârziere firmei executante. Totodată, acolo unde pavajul nu a fost realizat corespunzător, am solicitat firmei refacerea acestuia”, a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Execuția lucrărilor a fost împărțită în trei tronsoane: tronsonul I – partea din spate a fostei Pieței Rogerius, mărginit de str. Pascal, Predeal și Sadoveanu; tronsonul II – partea din mijloc a fostei Piețe Rogerius, flancat de tronsonul I și III, precum și de str. Predeal și str. Sadoveanu, iar tronsonul III îl reprezintă partea dinspre str. Corneliu Coposu (partea din față a fostei Piețe Rogerius).
”În zona superioară a centrului se află o terasă amenajată ca o zonă verde, care va fi un spațiu public la dispoziția orădenilor. Apa de ploaie se colectează într-u bazin și va fi folosită la udarea spațiului verde și la întreținerea clădirii. De asemenea, încălzirea apei pentru întreaga clădire se face pe timp de vară cu panouri solare. În ceea ce privește accesul persoanelor cu dizabilități, sunt prevăzute accese speciale, accesul se poate face și cu liftul. Totodată, există băi dotate corespunzător pentru persoanele cu dizabilități ”, a completat viceprimarul Mircea Mălan.
Piața are mai multe sectoare: sector legume-fructe, sector carne-pește, sector lactate-ouă, sector panificație, sector produse bio și apicole, sector produse împachetate și tradiționale, sector flori, sector produse nealimentare, zonă administrativă, platformă pentru deșeuri. Energia electrică necesară pentru iluminatul exterior al terasei este asigurată din surse de energie regenerabilă și nepoluantă, printr-un sistem de panouri fotovoltaice, care produc energie electrică prin utilizarea energiei luminoase.
Directorul ADP, dl. Liviu Andrica a spus: ”Toți comercianții din fosta Piață Rogerius au loc în noua piață, în plus mai urmează să organizăm o licitație, pentru că mai avem locuri disponibile pentru cei care doresc. În ceea ce privește tarifele, acestea rămân neschimbate. Vă mărturisesc că am fost în câteva orașe din țară și pot să vă spun că nu cred că există asemenea piață nici într-o altă localitate din țară. Cel mult în trei luni de zile, această piață va fi funcțională la nivelul tuturor cerințelor.”

Biroul de Presa
Primăria Oradea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam