Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea a participat în ultima perioadă la o serie de târguri de turism internaționale și naționale, pentru a promova Municipiul Oradea. Promovarea Municipiului Oradea la pachet cu stațiunea Băile Felix, ca destinație turistică de weekend și nu numai, este absolut necesară pentru dezvoltarea turismului local și, implicit, a economiei locale. Astfel, anul acesta Oradea şi Băile Felix au participat la un număr de 4 târguri internaționale (Viena – Austria, Tel Aviv – Israel, Budapesta – Ungaria și Berlin – Germania), precum și la târgurile naționale de la București şi Cluj-Napoca, urmând cele de la Craiova și Debrecen.
1. Târgul de Turism din Viena – Ferien Messe, 14 – 17 ianuarie 2016
Viena, Austria. Cu mai bine de 150.000 de mii de vizitatori, 780 de expozanți din 70 de țări, Târgul Internațional de Turism „Ferien Mess”- Viena este cu siguranță cel mai mare și mai important eveniment de profil din Austria, în această perioadă.
Destinația Oradea-Băile Felix a fost prezentată prin ediția a doua a materialului „Oradea, Capitala Art Nouveau și a Băilor Termale”, ediția 2016, prin pachetele turistice special create pentru acest târg de către partenerii asociației, cât și prin întâlniri cu agenții de turism, bloggeri și ziariști. Peste 500 de persoane au vizitat desk-ul Oradea și cel al Băilor Felix pe perioada târgului.
Oradea-Băile Felix – Bihor a prezentat oferta turistică 2016 în standul României. Standul cu o suprafață de 150 de mp, cu 25 de expozanți din toată țara, a găzduit, pe toată durata târgului, expoziții de artă populară și ateliere de creație.
2. Târgul de Turism din Tel Aviv – IMTM, 9 – 10 februarie 2016
Tel Aviv, Israel. Târgul de Turism „International Mediterranean Tourism Market” este singurul târg de anvergură de pe piața din Israel, Orientul Apropiat și Mijlociu. Este destinat atât specialiștilor din domeniu cât și publicului larg, participând circa 1.450 de expozanți din 40 de țări.
În acest an, România a participat cu un stand de 50 mp, în cadrul căruia 22 de expozanți și-au promovat destinația și produsele turistice.
Oradea – Băile Felix a fost promovată prin prezentarea, în cadrul standului României, de informații turistice din zonă, broșura „Capitala Art Nouveau & a Băilor Termale” (ediția 2016), hărți și oferte de Spa – Cazare în Băile Felix. Participarea la acest târg de profil s-a făcut și pe baza încheierii unui parteneriat de colaborare cu tour-operatorul Meshek Wings Tour Ltd, care pe perioada târgului a promovat zborurile charter pe care le va opera în Oradea. Cele 9 zboruri vor fi operate in perioada iulie-august, cu o frecvență de un zbor pe săptămână.
3. Târgul de Turism din București, 25 – 28 februarie 2016
Oferta Oradea – Băile Felix a fost promovată pentru al doilea an consecutiv în cadrul Târgului de Turism al României din București, desfășurat în pavilioanele Romexpo, în perioada 25-28 februarie. Standul rezervat alături de Agenția de Management al Destinației Bihor și Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor, a atras un număr mare de vizitatori. Peste 1.500 de persoane, cât și un număr de peste 25 de tour-operatori au fost interesate de o destinație unică în România: Oradea – Băile Felix. Unicitatea destinației rezultă din complementaritatea ofertei turistice, cea mai importantă stațiune balneară din România și unul dintre cele mai frumoase orașe românești, Oradea.
Prezentată în broșura „Capitala Art Nouveau & a Băilor Termale”, ediția 2016, oferta turistică locală s-a concentrat atât pe beneficiile aduse de apa termală și efectele acesteia, cât și pe oferta turistică, încă destul de puţin cunoscută, a unui oraș cu o arhitectură bogată, cu noi piețe și spații publice, o cetate restaurată la cele mai înalte standarde sau cel mai mare aquaparc din vestul țării.
Standul de 60 mp prin care a fost prezentată oferta turistică a fost construit cu scopul de a prezenta cât mai simplu și eficient câteva din elementele importante care pot atrage turiștii, dar și pentru a fi cel mai vizibil stand din pavilion. Standul Oradea – Băile Felix – Bihor a fost găzduit în pavilionul C4, alături de cele mai importante destinații ale târgului: Grecia, Sibiu, Mamaia, Turcia, Egipt etc.
În desk-ul de prezentare a Oradiei, Asociația a beneficiat de sprijinul a două voluntare din cadrul Facultății de Geografie, Turism și Sport. Timp de patru zile, acestea, alături de echipa Asociației, au oferit informații tuturor celor care au vizitat standul nostru. Le mulțumim pentru ajutor studentelor Denisa Paina și Monica Brânduș și în mod special conducerii facultății pentru cooperare și colaborare.
Cu ocazia participării la târg, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și regiune a fost primită ca membru în Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România, având ca președinte conducătorul Asociației Litoral Delta Dunării și vicepreședinți reprezentanții Sibiu și Prahova. Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune, prin reprezentarea directorului executiv, este membră în Consiliul Director al Federației, alături de președinte cei doi vicepreședinți și reprezentantul Asociației de promovare din Bucovina.
Un alt rezultat important al târgului este organizarea unei vizite de studiu, Infotrip, alături de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, la care vor participa peste 40 de agenții de turism, membre ANAT. Vizita de studiu se va organiza în perioada 17-19 aprilie și va avea ca principal scop cunoașterea ofertei turistice din Băile Felix și Oradea. În urma acestei vizite, agențiile invitate vor construi pachete și oferte turistice Oradea-Băile Felix. Dorim să mulțumim pe această cale conducerii ANAT, președintelui Aurelian Marin, pentru buna colaborare și deschiderea de care a dat dovadă.
4. Târgul Internațional de Turism de la Budapesta – Utazás 2016, 3 – 6 martie 2016
Budapesta, Ungaria. Cu mai bine de peste 40.000 de mii de vizitatori, mii de reprezentanți ai celor mai importanți operatori de turism, 500 de expozanți din 30 de țări, târgul Turism „Utazas – International Tourism Exhibition”- Budapesta, este cu siguranță cel mai mare și mai important eveniment de profil din Ungaria, în această perioadă.
Oferta Oradea – Băile Felix – Bihor a fost prezentă în cadrul standului României printr-un info-desk care a cuprins oferta celor trei destinații. Pe lângă desk-ul propriu zis, Oradea a avut un plus de vizibilitate prin panouri publicitare de mari dimensiuni (10/5 m), amplasate pe standul României. Cu o suprafață de 150 de mp, standul României a găzduit, pe toată durata târgului, expoziții de artă populară și ateliere de creație, în cadrul cărora meșteșugari populari au realizat ouă încondeiate și țesături.
Cele patru zile de târg au atras mulți vizitatori la stand, reprezentanții Asociației și ai Primăriei Oradea au purtat discuții cu cei interesați prin prezentarea ofertei turistice locale şi regionale. 2.000 de vizitatori au plecat de la stand cu materialele noastre.
În cadrul târgului s-a stabilit un contact cu cea mai mare companie de promovare turistică din Ungaria, Turizmus KFT, care deține cele mai importante 4 portale online de turism, 4 publicații de profil printre care Business Traveller Hungary, Turizmus Panorama etc. Discuțiile au fost concentrate pe realizarea, în parteneriat, a unei campanii de promovare a orașului Oradea în 3 dintre cele mai mari orașe din Ungaria. Activitatea ar presupune prezentarea destinației orădene în cadrul unor mini-conferințe cu tour-operatori locali cât și organizarea unor vizite de studiu, infotrip-uri ale acestora în Oradea. În perioada următoare se vor stabili detaliile posibilei colaborări.
5. Târgul Internațional de Turism de la Berlin – ITB 2016, 9 – 13 martie 2016
Berlin, Germania. Târgul International de Turism de la Berlin este cel mai mare de acest gen din Europa, având 26 hale cu o suprafața totală de aproximativ 35 hectare. La ediția de anul acesta au participat 180 țări, reprezentate de aproximativ 10.000 de expozanți, pe 160.000 de metri pătrați.
Oferta Oradea – Băile Felix – Bihor a fost prezentă în cadrul standului României printr-un info-desk care a cuprins oferta celor 3 destinații. Cele cinci zile de târg au fost împărțite astfel: în primele trei zile au avut acces doar tour-operatorii sau agențiile din domeniul turistic, iar ultimele două zile au fost deschise către publicul larg. S-au stabilit contacte cu 5 tour-operatori din Germania, pentru a include și Oradea în circuitul orașelor vizitate în România și s-au împărțit un număr de 500 de materiale de promovare.
Standul României, cu o suprafață de 400 de mp, a găzduit pe toată durata târgului expoziții de artă populară, muzică tradițională și ateliere de creație, în cadrul cărora meșteșugarii populari au realizat oale din lut și țesături.
În perioada următoare, Oradea va participa la târgul de turism de la Debrecen (18 -20 martie 2016), unde Oradea – Băile Felix – Bihor este regiunea parteneră a târgului, precum și la târgul de turism de la Craiova (18 – 20 martie 2016).

Cu stimă,
Biroul de presă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam