Asociația de Marketing Marketex a organizat miercuri, 29 aprilie 2015, o dezbatere cu titlul Marketing: The Specialist – Profilul și competențele specialistului de marketing cerute pe piața muncii și în mediul de afaceri. Dezbaterea a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea și a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o inițiativă a Asociației de Marketing MARKETEX din Oradea. Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanți ai unor companii multinaționale, antreprenori și specialiști de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universității orădene.
Participanții au scos în evidență câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanța marketingului pentru firmele bihorene și a specialiștilor de marketing bine pregătiți având o solidă educație economică, competențe de specialitate și experiență în domeniul afacerilor.
Discuția a fost deschisă de domnul Remus Roșca, președintele executiv al Asociației de Marketing Marketex care a evidențiat realizările Asociației, cursurile pe care le-a organizat și le va mai organiza Asociația și a invitat pe toți cei interesați de acest domeniu să devină membri ai Asociației de Marketing Marketex. Domnul Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing și președinte fondator al Asociației de Marketing Marketex a trecut în revistă competențele pe care învățământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenților de la licență și preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialiști de marketing.
Domnul Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting a afirmat că viitorul marketingului este în mediul online și a sugerat ca absolvenții de marketing să fie competenți în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn și alte aplicații online care determină un maxim de impact în mediul online.
Doamna Sorina Bradea de la firma Romarketing, membră a Federației Patronilor Bihor și o bună cunoscătoare a mediului de afaceri, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoțând în evidență necesitatea marketingului pentru firmele Federației Patronilor din Bihor și nevoia de specialiști bine pregătiți pentru succesul pe termen lung al afacerilor. Domnia sa fost de părere că absolvenții de marketing ar trebui să facă practică de minim 6 luni până la terminarea masteratului iar atunci când termină licența, studenții ar trebui să aibă minim 3 stagii de practică în diferite firme.
Domnul Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenții de marketing menționând că firmele multinaționale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaților, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenți în stagii de practică și de internship pentru a îi testa și a le vedea atitudinea, nivelul de interes și de implicare. Compania multinațională pe care o reprezintă a oferit deja la doi studenți de la Management și de la Marketing stagii de internship cu posibilitatea angajării acestora.
Domnul Răzvan Modog, manager al firmei 21 Vision care oferă servicii de marketing, el însuși absolvent de Marketing și actualmente student la programul de master Marketing și comunicare în afaceri, a scos în evidență nevoia de experiență practică pentru orice antreprenor și importanța apelării la terți specializați pentru orice manager de IMM care dorește să aibă un impact maxim asupra pieței și clienților săi.
Printre alte subiecte discutate de participanți a fost și aceea că că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piață împreună cu studenții în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenților înspre teme importante pentru firme. Studenții ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Există multe firme care au nevoie de acestea dar nu știu să le facă. Profesorii și studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătățire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Un rol important în discuție l-au avut studenții participanți. Domnul Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a evidențiat necesitatea ca studenții să fie pregătiți în utilizarea diferitelor aplicații informatice. Au mai fost amintite ca necesare competențele conexe, cum ar fi cunoașterea limbilor străine și a unui nivel ridicat de inteligență emoțională necesar relațiilor de afaceri.
Despre Asociația de Marketing Marketex
Asociația de Marketing Marketex este o organizație profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului și profesionalizarea mediului organizațional și de afaceri.
Scopurile Asociației de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie și practică economică și socială, de a încuraja și promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experiență între cei care lucrează în domeniul marketingului și cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociația de Marketing Marketex reprezintă inițiativa unui grup de cadre didactice studenți și absolvenți antreprenori ai Facultății de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea care urmăresc realizarea unei comunități profesionale formate din specialiști și persoane interesat de Marketing.
Mai multe despre Asociația de Marketing Marketex puteți găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex și online la adresa http://asociatiamarketex.wordpress.com/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam