Viceprimarul Mircea Mălan a susținut azi, 14 mai 2015, o conferință de presă în teren cu privire la stadiul lucrărilor la drumul expres, realizat prin programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007–2013, în cadrul proiectului ”Decongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea – Biharkeresztes”.
Proiectul constă în realizarea unei artere cu 2 benzi care urmează să devină magistrală municipală, care va face legătura cu DN 1 (Oradea – Cluj), ce traversează municipiul, fiind destinată traficului uşor, interzis vehiculelor de mare tonaj. Lungimea drumului va fi de 3577 m.
În acest moment, lucrările finalizate sau în curs de execuție se pot vedea între str. Adevărului și breteaua str. Graurilor, până în prezent fiind efectuate lucrările de consolidare a Dealului Pisicii, fiind montaţi piloţii, mare parte din ancore şi a pereţilor de sprijin. Toate aceste elemente de consolidare a dealului sunt însoţite de un sistem de drenaj pentru apele subterane şi cele de suprafaţă, pentru prevenirea alunecărilor de teren. De asemenea au fost finalizate toate 4 podeţele cuprinse în proiect, iar la cele două pasaje infrastructura se află în execuţie, fiind terminate forajele pentru piloţii pasajelor, grinzile urmând să fie livrate în iunie. Lucrările vor continua pe str. E. Teodoroiu (între str. Marin Preda și str. Feleacului), pe str. Izvorului, cu pasaje, terasamente și consolidări, precum și cu reabilitarea străzii Făcliei, preconizată să se finalizeze în luna iunie 2015.
Viceprimarul Mircea Mălan a precizat: ”Proiectul este unul dificil, datorită complexității lui, respectiv a rețelelor care au trebuit relocate, dar și a lucrărilor care s-au desfășurat în preajma liniilor de cale ferată. În ceea ce privește zidurile de sprijin, acestea au fost realizate aproape în totalitate. Ancorele de pe Dealul Ciuperca și Dealul Pisicii (zona str. Făcliei) sunt executate la 25 m în zid. Din acești 25 m, cca 8–10 m sunt niște bulbi de beton armat cu rol de consolidare a versantului. O altă parte grea a proiectului a reprezentat-o realizarea forajelor. Întregul proiect are prevăzut un sistem de drenaj complet pentru apele din subteran, ape care generează alunecări de teren. Lucrările la drumul expres sunt în grafic. Mulțumim constructorului, managerului de proiect – Anamaria Sava, directorului DMPFI – Marius Moș și tuturor celor implicați în acest proiect”
În cadrul acestui proiect, Primăria Oradea este lider de parteneriat, iar Primăria Biharkeresztes din Ungaria este partener de proiect.
Bugetul Municipiului Oradea este de 12.587.592 euro. Contribuția proprie la cheltuielile eligibile este de 7.071.918 euro (56,18%), finanțarea nerambursabilă este 5.515.674 euro (43,82%), iar cheltuielile neeligibile sunt de 2.349.067 euro.
Termenul de finalizare a construcției drumului expres este octombrie 2015.
Lucrarea este executată de S.C Trameco S.A – lider de asociere, S.C. Selina S.A, S.C. Drumuri Bihor S.A, S.C. Abed Nego S.R.L, S.C Vega 93 S.A. Galați, S.C. Geotec Plant S.R.L Iași, S.C. Instgat S.R.L Timișoara, subcontractor – S.C. ELM Electromontaj S.A. Cluj Napoca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam