Două oferte au fost înregistrate până pe 11 martie, ultima dată de depunere a ofertelor, pentru proiectul de reabilitare a Podului Ferdinand. Ridicat în 1954, podul are nevoie de o reparaţie capitală, circulaţia pe el urmând a fi, în curând, interzisă.
Potrivit anunţului de licitaţie valoarea estimată a achiziţiei a fost stabilită între 5.557.395lei şi 8.060.727 lei, fără TVA. Firmele care şi-au depus documentaţia la procedura de licitaţie organizată în urmă cu o săptămână sunt asocierea SC Freyrom şi SC Procons Group, respectiv Ferestra Fiser şi Rekonstruke Stavly. Ridicată în anul 1954, construcţia are nevoie de o intervenţie capitală, ceea ce impune o suspendare a circulaţiei rutiere pe pod, pe o perioadă de cel puţin trei luni. Printre cerinţele caietului de sarcini se află executare de lucrări la infrastructura şi suprastructura podului, reparaţii la racordarea cu terasamentele, la rampele de acces la pod, la iluminatul public, înlocuirea reţelelor tehnico-edilitare. În acest moment, calea podului prezintă o îmbrăcăminte cu valuri, crăpături, gropi şi denivelări. La fel şi trotuarele prezintă un ris pentru pietoni din cauza denivelărilor. Parapeţii prezintă unele degradri în sensul de dislocare de beton pe la colţuri, fisuri, lipsă unor elemente din parapet. Gurile de scurgere sunt înfundate, cu tuburile de prelungire corodate, în zonele de rezemare a tablierului central sunt degradări din cauza infiltrărilor de apă, pentru că s-au degradat rosturile etc. Toate aceste aspecte ar trebui remediate prin noua investiţie propusă de administraţia locală. Termenul de finalizare a lucrării este de 6 luni. Lungimea podului va fi de 57,7 m, iar lăţimea de 21,5 m, iar lungimea rampelor este de 24 m. Fiecare trotuar are 3,5 m. În paralel, vor fi înlocuite şi reţelele de apă, canalizare, care trec de pe o parte pe alta a Crişului. Lucrările de consolidare a podului vor aduce podul la clasa E de încărcare, cu toate acestea podul nu va fi utilizat de transportul greu, tipul de autoturisme admise fiind de până la 3,5 tone. Proiectul a fost depus spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, pe fondul de economii realizate pe Axa prioritară 1.
Cristina PUŞCAŞ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam