Reprezentanții companiei aeriene Lunajets s-au întâlnit, miercuri dimineața, cu președintele Consiliului Județean Bihor și cu reprezentanții Aeroportului Oradea.

Doi reprezentanți pentru Italia ai companiei aeriene elvețiene Lunajets au avut, miercuri dimineața, o întrevedere cu președintele Consiliului Județean Bihor. La întâlnirea de la sediul CJ Bihor, Aeroportul Oradea a fost reprezentat de directorul general, Gheorghe Pasc precum și de Marian Ghitea, director operațional.
În cadrul discuțiilor, reprezentanților companiei aeriene le-a fost prezentat stadiul lucrărilor de modernizare de la Aeroport, dar și planurile pentru dezvoltarea viitoare și extinderea serviciilor oferite de aerogara orădeană.
„Sperăm ca Aeroportul să se poată extinde cu un serviciu de cargo, iar în acest sens avem deja un teren disponibil. Am încercat să facem Aeroportul cât mai atractiv, el este operabil și în acest moment, chiar dacă se lucrează și va fi închis doar o scurtă perioadă, între 22 aprilie și 19 iunie“, a precizat președintele Consiliului Județean Bihor, Cornel Popa.
Potrivit directorului general al Aeroportului, Gheorghe Pasc, prioritatea zero a momentului o reprezintă extinderea și modernizarea pistei, însă, planurile de viitor includ și construirea unui nou terminal, pentru care a fost deja întocmit studiul de fezabilitate. „Avem și o companie de handling, aceeași care operează pe aeroporturile Otopeni, Băneasa și Craiova și care se ocupă atât de deservirea bagajelor pasagerilor cât și de deservirea aeronavelor, pentru a putea opera în condiții de iarnă”, a explicat Gheorghe Pasc, directorul general al Aeroportului Oradea.
De asemenea, reprezentanții companiei aeriene au fost informați despre subvențiile care pot fi acordate companiilor care vor opera pe aeroporul orădean. „Consiliul European al Concurenței a aprobat ca CJ Bihor și Aeroportul Oradea să organizeze licitații pentru zboruri internaționale de pe aeroport. A fost aprobată organizarea de licitații pentru 10 direcții de zbor. Cursele vor putea fi subvenționate pe o perioadă de trei ani, valoarea subvenției putând merge până la 50%. În total vom avea la dispoziție aproape 2,5 milioane euro pentru a susține această facilitate”, a mai spus Gheorghe Pasc.
„Zilnic avem solicitări atât din partea reprezentanților mediului de afaceri, cât și din partea românilor care lucrează în străinătate. Toți ne întreabă când vom opera curse spre destinații din Italia, Spania ori spre marile aeroporturi noduri aeriene. Deci vom fi interesați îndeosebi de astfel de destinații”, a concluzionat președintele Cornel Popa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam