Echipa implicată în derularea proiectului POSDRU „Cercetarea și prognozarea pieței muncii din vestul României. Evidențierea șomajului neînregistrat din județul Arad” anunță organizarea focus-grupului final din seria celor 2 activități de acest gen prevăzute în cadrul proiectului, eveniment ce va avea loc la Hotel Continental Forum Oradea, în data de 11 februarie 2015, începând cu ora 9.30.
Proiectul este implementat de AJOFM Arad, în calitate de solicitant, alături de următorii parteneri: AJOFM Timiș, AJOFM Bihor, Consiliul Județean Arad, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad, FIREWHITE Software & IT Services SRL, Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, IRPET – Istituto Regionale per la Programmazione Economica Toscana.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea serviciilor furnizate clienților SPO prin dezvoltarea unor soluții de abordare a șomajului neînregistrat, schimb de bune practici cu o instituție transnațională din domeniul cercetării și prognozării Pieței Muncii.
Obiectivele specifice sunt:
O1. Întărirea capacității organizaționale a solicitantului prin metode specifice de abordare a șomajului neînregistrat la nivelul județului
O2. Îmbunătățirea mecanismelor și instrumentelor în domeniul ocupării forței de muncă prin analiza actuală și reală a pieței regionale a muncii și transferul de bune practici
O3. Îmbunătățirea gradului de ocupare la nivelul județului prin crearea, actualizarea continuă și implementarea bazei de date privind șomerii neocupați și neînregistrați și oferirea serviciilor specifice SPO către un număr mai mare de astfel de persoane.
În urma derulării focus-grupului intermediar a fost creată o Rețea socială între actori publici și privați relevanți de pe piața muncii – reprezentanți ai instituțiilor publice din acest domeniu, ai sindicatelor și patronatelor, furnizori de servicii de ocupare și furnizori de FPC, angajatori, ONG-uri, personal SPO – prin intermediul căreia vor fi abordate teme sociale, legate de piața muncii, dialog social, formare profesională, servicii de ocupare, teme de interes general.
În cele 3 județe cercetate – Arad, Timiș și Bihor, au fost vizitate peste 31.000 de gospodării pentru a identifica persoanele relevante din punct de vedere al proiectului, peste 6000 de persoane au fost intervievate cu ajutorul unor chestionare complexe cuprinzând 100 de întrebări, concepute de partenerii în proiect. Peste 3000 de persoane neocupate și neînregistrate au beneficiat de servicii specifice SPO și au răspuns la chestionare de satisfacție.
Tot în cadrul proiectului a fost realizată și o rețea informatică privind evidența persoanelor neocupate. Întreg procesul de chestionare a fost eficientizat și automatizat cu ajutorul unei aplicații informatice specializate, dezvoltată prin proiect, aplicație cu multiple componente, ușor interconectabilă cu sistemele informatice ale AJOFM și ITM, avantajele fundamentale fiind atât facilitarea procesului de sondare, cât și realizarea unei baze de date interconectabilă, permanent actualizabilă, necesară realizării diagnozelor cu o componentă pentru angajatori, care reflectă specificul pieței muncii în județele Arad, Bihor și Timiș.
Pentru mai multe informații, precum și pentru confirmarea participării vă rugăm să contactați reprezentanții echipei de management de proiect, la următoarea adresă de e-mail: mp@interlegal.ro, sau la datele de contact:
d-na. Olimpia Beșliu – telefon 0723362319 sau
d-na. Viorica Verebi – AJOFM Bihor – telefon 0741-002726, e-mail: viorica.verebi@bh.anofm.ro
DIRECTOR EXECUTIV
BEKESI CSABA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam