1. Dezvelirea tablourilor foşţilor prefecţi
2. Activitate desfăşurată de SPCRPCIV şi de SPCEEPS Bihor
Înmatriculări: 2015 total parc auto 202.393 faţă de 2014 : 191901
97.116 inmatriculate Oradea
Procentul de promovabilitate la examenul de obţinere a carnetului de şofer în 2015 este de 46,9% faţă de 2014 : 39,32%

Paşapoarte: în 2015 au fost înregistrate 18.539 de cereri din care 11.723 – pentru paşapoarte electronice şi 6.816 – paşapoarte temporare
Prin ghişeele mobile – Beiuş : 350, Marghita : 175, Valea lui Mihai: 93

3. Serviciul juridic – acţiuni în instanţă

20 de acţiuni iniţiate de prefect. Din acestea 10 soluţionate în favoarea prefectului. 10 sunt pe rol (în curs de soluţionare).
Din cele 10 soluţionate favorabil, amintim:
– HCL Sînmartin – având ca obiect interzicerea exploatării gazelor de şist pe teritoriul comunei, precum şi cele prin care s-a aprobat organizarea referendumului local.
– CL Oradea – obiect : parteneriat între Poliţia locală Oradea şi firma Romprest.
– CL Căpâlna – obiect : aprobarea reţelei şcolare
– CL Lugaşu de Jos: – obiect aprobarea impozitelor şi taxelor locale
– CL Nucet : obiect : schimbare din funcţie a viceprimarului
De menţionat faptul că, s-a apelat la procedura prealabilă efectuată cu CL şi primari, solicitându-se reanalizarea actelor considerate nelegale sau incomplete, deşi legislaţia nu obligă prefectul la efectuarea acestei proceduri înainte de sesizarea instanţei de contencios administrativ.

4. Audienţe – situaţia statistică a audienţelor şi problemele sesizate- perioada: ianuarie-decembrie 2015 :

Total audienţe : 332

Din care:
I. Probleme generale: 143
Din care:
– probleme fond funciar: 36
– probleme personale : 87
– probleme sociale : 20

II. Reclamaţii primării: 166

Din care:
– fond funciar : 127
– asistenţă socială : 12
– altele : 27
III. L10/2001 – retrocedări: 21
IV.Ordinul prefectului: L18/91 – art 36: 2

Mod de rezolvare:
1. – Discuţii telefonice la primării cu secretarii sau primarii pentru informaţii suplimentare în vederea soluţionării problemei prezentate: 60
2. – Îndrumare pentru soluţionare probleme prezentate: 127
3. – Îndrumare pentru depunere petiţii, urmate de verificări, analize şi răspuns petent: 95
4. – Soluţionare pe loc prin intervenţii directe la primării şi instituţii: 32
5. – Intervenţii scrise direct către primării: 18

5.Telefonul Prefectului

În perioada 17 martie 2015 – 17 decembrie 2015 : 247 sesizări.

– PROBLEME DATE SPRE SOLUȚIONARE SERVICIULUI JURIDIC:
– probleme de fond funciar – 58
– aplicare sentinţe judecătoreşti – 3
– solicitări audienţă prefect – 35
– PROBLEME DATE SPRE SOLUȚIONARE SERVICIULUI COORDONARE INSTITUŢIONALĂ, care au fost soluţionate pe loc sau au fost redirecţionate instituţiilor competente, fiind monitorizate:
– CJAS – 17
– cardul de sănătate neprimit – 12 sesizări,
– probleme legate de activitatea la ghișee – 5 sesizări.

– Drumuri, iluminat public – 18
– o sesizare soluţionată nefavorabil privind modul de execuţie a lucrărilor
de modernizare a străzilor din satul Girişu de Criş, din analiza la faţa locului a reieşit că
s-a respectat proiectul tehnic privind lăţimea carosabilului.

– Mediu – 6
– Termoficare, canalizare, apă, iluminat – 32
– Pensii, alocaţii, probleme sociale – 16
– Sesizări referitoare la activitatea de la diferite ghişee: – 7
– O.C.P.I. Oradea – se aşteaptă mult, se solicită program şi după-masa, activitate
defectuoasă la O.C.P.I. Aleşd şi Salonta – 3 sesizări
– I.S.U. – program doar două zile/săptămână – 1 sesizare
– Paşapoarte şi Înmatriculări – 3 sesizări soluţionate pe loc.

– Sesizări diverse – 50
– calamităţi culturi agricole, culturi afectate de mistreţi, reabilitare termică bloc, probleme de transport, coadă la ieşirea din ţară, locuri de parcare în municipiu, funcţionare semafoare etc.

6. Comitet Situaţii de Urgenţă
În anul 2015 au fost emise 4 ordine ale prefectului pe linia gestionării situaţiilor de urgenţă, din care 2 pentru actualizarea componenţei CJSU,1 pentru actualitarea Regulamentului privind organizarea, atribuţiile şi funcţionare CJSU, iar cel de al patrulea pentru Constituirea comandamentului judeţean Bihor pentru deszăpezire şi combaterea poleiului şi a altor fenomene specifice sezonului rece 2015-2016.
– S-au desfăşurat 16 şedinţe extraordinare şi videoconferinţe, precum şi 1 şedinţă ordinară semestrială a CJSU
– La nivelul judeţului Bihor, CJSU împreună cu toate instituţiile cu funcţii de sprijin şi comitetele locale

7. Vizite ale unor personalităţi oficiale de la nivel naţional şi internaţional.

În anul 2015 au fost oaspeţi ai Instituţiei Prefectului judeţului Bihor:

– un număr de 4 reprezentanţi de rang ambasador, respectiv consuli : Adam Sambrook, Adjunct de Misiune în cadrul Ambasadei Marii Britanii la Bucureşti, Gerhard Reiweger, ambasadorul Austriei la Bucureşti, Lajos Mile, consulul Ungariei la Cluj, Director General OFII, precum şi personalităţi ca Emil Hurezeanu .

8. Situaţia implementării proiectelor cu finanţare europeană în admin publică locală a judeţului Bihor 2007-2015
Total proiecte pe administraţie publică locală 2007-2015 : 327
Concluzie: oraşele au preferat să acceseze finanţări în cadrul programului POR şi programului de cooperare transfrontalieră Hu-Ro, în timp ce comunele s-au axat pe finanţări PNDR şi program de cooperare transfrontalieră Hu-Ro.
Ce este îngrijorător : există un număr de 28 de UAT-uri care nu au accesat deloc finanţări europene sau cel puţin nu au raportat Instituţiei prefectului judeţului Bihor acest lucru, deşi li s-a cerut în nenumărate rânduri. (cu referire la perioada 2007-2015).
De exemplu: Abram, Aştileu, Brusturi, Buduslău, Căbeşti, Căpâlna, Cărpinet, Curăţele, Derna, Dobreşti, Drăgeşti, Gepiu, Ineu,Lazuri de Beiuş, Lunca, Măgeşti, Paleu, Pocola, Pomezeu, Răbăgani, Rieni, Sîmbăta, Sînmartin, Sîntandrei, Sîrbi, Şuncuiuş, Tărcaia, Uileacul de Beiuş.
Cauzele neaccesarii fondurilor europene ar fi diverse, fie nu au avut nevoie, fie nu au avut posibilitatea cofinantarii acestor proiecte sau au
considerat că îşi pot acoperi din alte surse necesarul de finanţare.

De exemplu: pe PNDL – La nivelul județului Bihor s-a alocat suma de 830.996.687,19 lei ( alocatii de la bugetul de stat 2015-2018) pentru proiectele a 77 de unități administrativ-teritoriale.
În anul 2013 pe PNDR – 42 de proiecte contractate în valoare de 96.839,00 mii euro

O bună colaborare cu Universitatea din Oradea în vederea pregătirii practice a viitorilor absolvenţi. În acest sens avem semnate acorduri de colaborare pe ore de practică cu următoarele: Facultatea de Drept, Facultatea de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane.
Cu Facultatea de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării s-a colaborat pe stagiu de practică pe programul POSDRU „ACCES”.

Asumări personale :
Podul Densuşianu – gata
Podul de la Metro – este gata însă se reloca 2 conducte de apa
DN76 – gata
19E Oradea –Marghita se lucrează . Termen de finalizare în aproximativ 5-6 zile , reparaţii în suprafaţă de 39.000 efectuat 29000mp. ACEASTĂ LUCRARE ESTE LUCRARE DE INTRETINERE.
Pasaje supraterane peste centura municipiului Oradea: Pod Cihei km 9+911. Beneficar CNADNR constructor SC POOR CONSTRUCT SRL, VAL CONTRACT 19492322,91 LEI FARA TVA TERMEN FIN 14.11.2016
NOJORIDULUI KM 8+745 BENEFICIAR CNADNR CONSTRUCTOR ASOCIEREA SC FREYROM- SC PROCONS SRL VAL CONTRACT 14.688774,01 LEI FARA TVA TERM FIN 08.11.2016

Pe această cale urez tututor SĂRBĂTORI FERICITE! CRĂCIUN FERICIT!
Şi LA MULŢI ANI -2016!
Oradea, 21 decembrie 2015 Claudiu Adrian P

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam