De cele mai multe ori, pentru a face cunoscută o poveste sau un loc, nu este nevoie de un birou extravagant în spatele căruia se află un personaj care, deşi dispune de fornduri materiale impresionante, uită că oamenii şi locurile se descoperă luând la pas fiecare stradă, potecă de munte sau drum de ţară, strângând mâna oamenilor simpli şi ascultând poveştile de viaţă ale celor care şi-au făcut un nume în comunitatea din care provin.
Curajul de a porni într-o călătorie de 5 ani prin judeţele României a dat naştere unui proiect inedit de promovare a adevăratei culturi tradiţionale. Proiectul Zig-Zag prin România, că despre el este vorba, reprezintă iniţiativă a 14 tineri pasionaţi de turism şi educaţie. „Timp de aproape 5 ani, călătorim prin fiecare judeţ, unde poposim cel puţin o lună, pentru a face cercetare, interviuri şi pentru a culege fotografii”, povesteşte Alexandru Damaschin, managerul proiectului. Cărţile educaţionale şi materialele foto-video cuprind şi colaje cu poveşti de succes ale oamenilor, poveşti spuse de Ziggy, un personaj imaginar, dar care este descris de iniţiatorul acestui proiect ca fiind „un dac liber şi modern. Călătoreşte la pas sau cu bicicleta, visează şi scrie poveşti şi bea mult ceai”.
Am ales să îi prezentăm deoarece, cei 14 oameni care au decis să îşi urmeze pasiunile şi care fac ceea ce le place cu adevărat, au ajuns, zilele trecute, şi pe meleagurile bihorene. Timp de 2 luni, echipa Zig-Zag prin România, se va afla în Bihor. „Pentru judeţul Bihor folosim formula 4,3,2. Adică scriem 4 cărţi, facem 3 materiale foto-video (mai exact 3 hyperlapse-uri), în 2 luni cât vom sta în Bihor. Cele 4 cărţi sunt: Zig Zag prin Bihor (locuri şi oameni din Bihor), Zig Zag prin Oradea, Zig Zag prin Apuseni (punem accent pe turismul etnografic, etnologic şi montan şi oamenii care reprezintă aceste zone precum meşteri, sculptori, olari etc ), Zig Zag prin viile, livezile şi bucătăriile Bihorului (punem accent pe vinul nobil, pălinca şi gastronomia românească). Cele 3 materialele foto-video sunt: Zig Zag prin Oradea (care pune accent pe profilul balneo şi arhitectural al Oradei), Zig Zag prin Apuseni (rezervaţii naturale şi unicităţi geografice) şi Zig Zag prin Bihor (despre potenţialul turistic maxim al judeţului)”, declară Alexandru Damaschin.
Cu toate că un astfel de proiect necesită o finanţare substanţială şi am fi tentaţi să credem că în spatele acestuia se află un oarecare minister, echipa care l-a creat pe Ziggy ca să îşi finanţeze călătoriile, în paralel cu scrierea cărţilor şi crearea materialelor foto-video, promovează ofline şi online partenerii acestora (hoteluri, restaurante etc.) punând la dispoziţia acestora materiale foto-video. Pe lângă aceste materiale mai colaborează şi în domeniul de marketing al ambelor părţi chiar şi după ce periplul celor 14 membrii Zig-Zag prin România se sfârşeşte.
Miercuri, 15 aprilie, de la ora 18.00, la Hotel Ramada, va avea loc conferinţa de rămas bun a celor de la Zig Zag.
Sebastian Ferchi (http://zidezi.ro/?s=zig+zag)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Protected by WP Anti Spam